Kusmanto, Yohanes Pito (2024) PENGARUH KUALITAS PELAYANAN, CITRA PERUSAHAAN, PERSEPSI RISIKO, DAN PROMOSI PENJUALAN TERHADAP MINAT NASABAH DALAM PENGAMBILAN KREDIT PEMILIKAN RUMAH (KPR) (Studi Pada Nasabah PT Bank Jateng di Kabupaten Blora). Other thesis, STIE BANK BPD JATENG.
Text
DAFTAR PUSTAKA_YOHANES PITO KUSMANTO_12201121_MANAJEMEN.pdf Download (164kB) |
|
Text
BAB 1 s.d BAB 3_YOHANES PITO KUSMANTO_12201121_MANAJEMEN.pdf Download (232kB) |
Abstract
Abstract Mortgage loan users at PT Bank Jateng Blora continue to decline from 2020-2023, namely by - 37.75%. This research uses the quantitative method. H1 Quality of Service, the results of the calculation of the T test show that the T count (2.294) T table (1.661), and the signification value (0.024) 0.05. H2 Corporate Image results from observations show that T count (0.291) T table (1.661) and significance value (0.772) 0.05. H3 Risk Perception The results of the observations showed that the T count (0.40) T table (1.661) and the signification value (0.968) 0.05. H4 Sales Promotion The results of the observations showed that the T count (5.504) T table (1.661) and the signification value (0.000) 0.05.The quality of service is not significant to customer interest in taking home ownership loans (KPR). The company's image is not significant to customer interest in taking home ownership loans (KPR). Risk perception is not significant to customer interest in taking home ownership loans (KPR). Sales promotion has a positive and significant effect on customer interest in taking home ownership loans (KPR). Keywords: Service Quality, Company Image, Risk Perception, Sales Promotion.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Pengguna kredit KPR di PT Bank Jateng Blora terus mengalami penurunan dari tahun 2020- 2023 yaitu sebesar -37.75%. Penelitian ini dengan menggunakan metode kuantitaif. H1 Kualitas Pelayanan, hasil dari perhitungan uji T menunjukkan bahwa T hitung (2,294) T tabel (1,661), dan nilai signifikasi (0,024) 0,05. H2 Citra Perusahaan hasil dari pengamatan menunjukkan bahwa T hitung (0,291) T tabel (1,661) dan niali signifikasi (0,772) 0,05. H3 Persepsi Risiko Hasil dari pengamatan menunjukkan bahwa T hitung (0,40) T tabel (1,661) dan nilai signifikasi (0,968) 0,05. H4 Promosi Penjualan Hasil dari pengamatan menunjukkan bahwa T hitung (5,504) T tabel (1,661) dan nilai signifikasi (0,000) 0,05.Kualitas pelayana tidak signifikan terhadap minat nasabah dalam pengambilan kredit pemilikan rumah (KPR). Citra perusahaan tidak signifikan terhadap minat nasabah dalam pengambilan kredit pemilikan rumah (KPR). Persepsi risiko tidak signifikan terhadap minat nasabah dalam pengambilan kredit pemilikan rumah (KPR). Promosi penjualan berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat nasabah dalam pengambilan kredit pemilikan rumah (KPR). Kata Kunci: Kualitas Pelayanan, Citra Perusahaan, Persepsi Risiko, Promosi Penjualan. |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Service Quality, Company Image, Risk Perception, Sales Promotion. |
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HN Social history and conditions. Social problems. Social reform |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management |
Depositing User: | Wisudawan S1 |
Date Deposited: | 06 Mar 2024 07:11 |
Last Modified: | 06 Mar 2024 07:11 |
URI: | http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/1841 |
Actions (login required)
View Item |