Skripsi

Juanata, Agung Widigdo (2025) Skripsi. Skripsi.

[img] Text
Jurnal Juanata Agung Widigdo 11201098.pdf

Download (639kB)
[img] Text
Daftar Pustaka Juanata Agung Widigdo.pdf

Download (404kB)

Abstract

This study aims to determine the effect of tapping box, tax awareness, service quality on restaurant tax revenue. This research uses a quantitative approach. The population in this study includes all restaurants registered at the Regional Revenue Agency (BAPENDA) of Brebes Regency and have implemented tapping boxes. The sampling technique used is a saturated sample where all the population is used as a sample, totaling 52 restaurant actors/owners, the data source uses primary data obtained from questionnaires. The data analysis method used in this research is multiple linear regression analysis and the analytical tool used is the Statistical Program for Social Science (SPSS) version 27. Based on the results of the study it shows that tapping boxes have no effect on restaurant tax revenue because the increase in taxpayer revenue with the tapping box has not been able to significantly increase restaurant tax revenue, while tax awareness and service quality have a positive effect on restaurant tax revenue.

Item Type: Article
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh tapping box, kesadaran pajak, dan kualitas pelayanan terhadap penerimaan pajak restoran. Peneltian ini menggunakan pendekatan kuantitatif. Populasi pada penelitian ini meliputi seluruh restoran yang terdaftar di Badan Pendapatan Daerah (BAPENDA) Kabupaten Brebes dan sudah menerapkan tapping box. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah sampel jenuh dimana semua populasi digunakan menjadi sampel yang berjumlah 52 pelaku/pemilik restoran. Sumber data menggunakan data primer yang diperoleh dari kuesioner. Metode analisis data yang digunakan pada penelitian ini adalah analisis regresi linear berganda dan alat analisis yang digunakan adalah Software Statistic Program for Social Science (SPSS) versi 27. Berdasarkan hasil penelitian menunjukkan bahwa tapping box tidak berpengaruh terhadap penerimaan pajak restoran dikarenakan peningkatan penerimaan wajib pajak dengan tapping box belum mampu untuk meningkatkan penerimaan pajak restoran secara signifikan, sedangkan kesadaran pajak dan kualitas pelayanan berpengaruh positif terhadap penerimaan pajak restoran.
Uncontrolled Keywords: Restaurant Tax Revenue, Tapping Box, Tax Awareness, Service Quality.
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management
Depositing User: Wisudawan S1
Date Deposited: 18 Sep 2025 08:32
Last Modified: 18 Sep 2025 08:32
URI: http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/2494

Actions (login required)

View Item View Item