Prakosa, Julian Arif (2024) PENGARUH INFLUENCER MARKETING TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN HP SAMSUNG DI KOTA SEMARANG MELALU CITRA MERK SEBAGAI VARIABEL MEDIASI. Other thesis, STIE Bank BPD Jateng.
Text
2024 Julian Arif Prakosa 12232058 (bab1-bab3).pdf Download (389kB) |
|
Text
2024 Julian Arif Prakosa 12232058 (dafpus).pdf Download (133kB) |
Abstract
The rapid development of communication in the era of globalization has made mobile phone companies compete to create smartphones that suit consumer needs and demands. Various promotions will be carried out to become a marketing strategy. The marketing strategy that is widely used is to utilize influencer marketing to improve the brand image of a company or product so that target consumers can determine to make a decision to purchase a product. This study aims to test the effect of influencer marketing on purchasing decisions mediated by brand image as a mediating variable. The method used is a quantitative approach using probability sampling techniques. The population in this study were the people of Semarang City who had bought Samsung cellphones. The number of respondents in this study was 150 respondents. Data were collected using a questionnaire and analyzed using the Partial Least Square (PLS) method. The results of the study explain that there is a significant influence of influencer marketing on purchasing decisions and there is a significant influence between brand image and purchasing decisions. In addition, there is also a mediating influence given by brand image on the relationship between influencer marketing and purchasing decisions.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Perkembangan komunikasi yang pesat ini pada era globalisasi, perusahaan handphone saling bersaing untuk menciptakan smartphone yang sesuai dengan kebutuhan dan permintaan konsumen. Berbagai promosi akan dilakukan untuk menjadi strategi dalam pemasaran. Strategi pemsaran yang marak digunakan yaitu dengan pemanfaatan influencer marketing untuk meningkatkan citra merk suatu perusahaan atau produk sehingga konsumen yang dituju dapat menentukan untuk mengambil keputusan pembelian suatu produk. Dalam penelitian ini memiliki tujuan untuk meneliti penharuh influencer marketing terhadap keputusan pembelian dengan dimediasi citra merk sebagai variabel mediasi. Metode yang digunakan yaitu pendekatan kuantitatif dengan menggunakan Teknik probability sample. Populasi dalam penelitian ini yaitu masyarakat Kota Semarang yang pernah melakukan pembelian handphone Samsung. Jumlah responden pada penelitian ini sebanyak 150 responden. Data dikumpulkan dengan mengguankan kuesioner dan di analisis menggunakan metode Partial Least Square (PLS). Hasil penelitian menjelaskan bahwa adanya pengaruh signifikan influencer marketing terhadap keputusan pembelian dan adanya pengaruh signifikan antara citra merk terhadap keputusan pembelian. Selain itu juga terdapat pengaruh mediasi yang diberikan oleh citra merk terhadap hubungan influencer marketing dan keputusan pembelian. |
Uncontrolled Keywords: | influencer marketing, brand image, purchase decision |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HC Economic History and Conditions H Social Sciences > HJ Public Finance |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management |
Depositing User: | Wisudawan S1 |
Date Deposited: | 10 Sep 2024 05:04 |
Last Modified: | 10 Sep 2024 05:04 |
URI: | http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/2248 |
Actions (login required)
View Item |