ANALISIS KUALITAS LAYANAN, LAYANAN PERIFERAL, CITRA PERUSAHAAN DAN KEPUASAN KLIEN PADA KLIEN KOMPAS KLASIKA JATENG DAN DIY

Fajriansyah, Rizal (2023) ANALISIS KUALITAS LAYANAN, LAYANAN PERIFERAL, CITRA PERUSAHAAN DAN KEPUASAN KLIEN PADA KLIEN KOMPAS KLASIKA JATENG DAN DIY. Other thesis, STIE Bank BPD Jateng.

[img] Text
23-Rizal Fajriansyah-12180843-SkripsiBab1-3.pdf

Download (787kB)
[img] Text
23-Rizal Fajriansyah-12180843-Daftarpustaka.pdf

Download (216kB)

Abstract

This study aims to determine the analysis of service quality, peripheral service, corporate image and client satisfaction on the clients of KompasClassic Central Java and DIY. This research is a quantitative study using secondary data and primary data, amounting to 200 people as respondents. The sampling method is unprobability by means of purposive sampling. Data analysis techniques performed were validity test, reliability test and SEM hypothesis test with the AMOS program. Based on the results of this study indicate that to get client satisfaction in influencing client loyalty is to look at the size of the core service quality, the size of the peripheral service quality and the size of the company's image.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui analisis kualitas layanan, layanan peripheral, citra perusahaan dan kepuasan klien pada klien kompas klasika Jateng dan DIY. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif yang menggunakan data sekunder dan data primer yang berjumlah 200 orang sebagai responden. Metode pengambilan sampelnya adalah unprobabilitas dengan cara purposive sampling. Teknik analisis data yang dilakukan adalah uji validitas, uji reliabilitas dan uji hipotesis SEM dengan program AMOS. Berdasarkan hasil penelitian ini menunjukkan bahwa untuk mendapatkan kepuasan klien dalam mempengaruhi loyalitas klien adalah melihat besarnya kualitas layanan inti, besarnya kualitas layanan periferal dan besarnya citra perusahaan.
Uncontrolled Keywords: service quality, peripheral service quality, corporate image and client satisfaction.
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management
Depositing User: Wisudawan S1
Date Deposited: 04 Jul 2023 02:01
Last Modified: 04 Jul 2023 02:01
URI: http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/1080

Actions (login required)

View Item View Item