Posumah, Divania Nabila (2025) PENGARUH RESPONSIVENESS, KEMUDAHAN DAN KEAMANAN TERHADAPKEPUASAN NASABAH GENERASI Z PENGGUNA APLIKASI JENIUS DI KOTA SEMARANG. Skripsi thesis, Universitas BPD.
![]() |
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (201kB) |
![]() |
Text
Bab 1-3.pdf Download (453kB) |
Abstract
This study aims to examine the influence of responsiveness, ease of use, and security on customer satisfaction among Generation Z users of the Jenius application in Semarang City. As a pioneer of digital banking in Indonesia, Jenius faces various challenges, including technical complaints and security issues, which may affect user satisfaction. The population of this study consists of Generation Z individuals residing in Semarang who use the Jenius application. A quantitative approach was employed, with data collected through questionnaires distributed to 96 respondents selected using purposive sampling. Data were analyzed using multiple linear regression with the assistance of SPSS version 26. The results show that responsiveness and security have a positive and significant effect on customer satisfaction. In contrast, ease of use does not have a significant effect.
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh responsiveness, kemudahan, dan keamanan terhadap kepuasan nasabah Generasi Z pengguna aplikasi Jenius di Kota Semarang. Jenius sebagai pelopor bank digital menghadapi berbagai tantangan, termasuk keluhan teknis dan isu keamanan, yang dapat memengaruhi tingkat kepuasan pengguna. Populasi pada penelitian ini adalah Generasi Z pengguna aplikasi Jenius yang berdomisili di Kota Semarang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan penyebaran kuesioner kepada 96 responden yang dipilih melalui teknik purposive sampling. Analisis data dilakukan menggunakan regresi linear berganda dengan bantuan SPSS 26. Hasil penelitian menunjukkan bahwa responsiveness dan keamanan berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepuasan nasabah. Sebaliknya, kemudahan tidak berpengaruh signifikan terhadap kepuasan nasabah. |
Uncontrolled Keywords: | Responsiveness, Kemudahan, Keamanan, Kepuasan Nasabah, Jenius |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce H Social Sciences > HG Finance H Social Sciences > HM Sociology |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management |
Depositing User: | Wisudawan S1 |
Date Deposited: | 17 Oct 2025 06:02 |
Last Modified: | 17 Oct 2025 06:02 |
URI: | http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/2809 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |