Habiburrahman, Ilham (2025) BIMTEK DAN PELATIHAN TERHADAP KINERJA PEMBELAJARAN: PERAN MOTIVASI INDIVIDU, PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL DAN BERBAGI PENGETAHUAN SEBAGAI PEMEDIASI(Studi Pada Badan Pengelolaan Keuangan dan Aset Daerah Kabupaten Tegal). Thesis thesis, STIE Bank BPD Jateng.
![]() |
Text
repository Ilham Bab 1 s.d 3.pdf Download (732kB) |
![]() |
Text
repository daftar pustaka.pdf Download (732kB) |
Abstract
The purpose of this study was to analyze the influence of technical guidance and training on learning performance through the role of individual motivation, utilization of social media and knowledge sharing as mediators. The sampling technique used purposive sampling with the criteria of PNS and PPPK employees only, namely 36 employees. Employees in this criterion are employees who have participated in Technical Guidance and Training at the BPKAD (Regional Financial and Asset Management Agency) of Tegal Regency. The analysis method used is SEM- PLS. The results of the study only three direct hypotheses that have a significant positive effect, namely technical guidance and training on learning performance and individual motivation, and the use of social media on knowledge sharing. Knowledge sharing and individual motivation do not have the ability to mediate. Keywords: Learning Performance, Knowledge Sharing, Utilization of Social Media, Individual Motivation, Technical Guidance and Training
Item Type: | Thesis (Thesis) |
---|---|
Additional Information: | Tujuan penelitian adalah menganalisis pengaruh bimtek dan pelatihan pada terhadap kinerja pembelajaran melalui peran motivasi individu, pemanfaatan media sosial dan berbagi pengetahuan sebagai pemediasi. Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling dengan kriteria pegawai PNS dan PPPK saja yakni sebanyak 36 orang pegawai. Pegawai pada kriteria ini merupakan pegawai yang pernah mengikuti Bimtek dan Pelatihan pada BPKAD (Badan Pengelolaan Keuangan dan Aset Daerah) Kabupaten Tegal. Metode analisis yang dipakai adalah SEM-PLS. Hasil penelitian hanya tiga hipotesis langsung yang memiliki pengaruh positif signifikan yakni bimtek dan pelatihan terhadap kinerja pembelajaran dan motivasi individu, serta pemanfaatan media sosial terhadap berbagi pengetahuan. Berbagi pengetahuan dan motivasi individu tidak memiliki kemampuan dalam memediasi. Kata Kunci: Kinerja Pembelajaran, Berbagi Pengetahuan, Pemanfaatan Media Sosial; Motivasi Individu, Bimtek dan Pelatihan |
Uncontrolled Keywords: | Kinerja Pembelajaran, Berbagi Pengetahuan, Pemanfaatan Media Sosial; Motivasi Individu, Bimtek dan Pelatihan |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) H Social Sciences > HG Finance H Social Sciences > HN Social history and conditions. Social problems. Social reform |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management |
Depositing User: | Wisudawan S2 |
Date Deposited: | 19 Sep 2025 03:14 |
Last Modified: | 19 Sep 2025 03:14 |
URI: | http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/2529 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |