Sari, Novalia Jelita (2024) Pengaruh Kualitas Pelayanan Bank Terhadap Keputusan Penempatan Deposito yang Dimediasi oleh Kepercayaan dan Kepuasan Nasabah Pada PT. BPR Bank Pemalang (Perseroda). Other thesis, STIE BANK BPD JATENG.
Text
TESIS 1-3.pdf Download (264kB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (195kB) |
Abstract
Deposit growth is an indicator of banking development. The stable amount of deposits is suspected to be due to the appropriate quality of service accompanied by customer trust and satisfaction in the related financial institution. This study aims to examine the Influence of Bank Service Quality on Deposit Placement Decisions Mediated by Customer Trust and Satisfaction at PT. BPR Bank Pemalang (Perseroda). This study is a quantitative study by distributing questionnaires to 166 respondents in the Pemalang area. The respondent data that was successfully collected was then processed using SmartPLS 4.0 software. The results of the study explain that service quality has significant effect on deposit placement decisions, customer satisfaction and trust. Satisfaction has a significant effect on deposit placement decisions and trust does not have a significant effect on deposit placement decisions. There is positive indirect effect of service quality on deposit placement decisions through satisfaction and trust although with partial mediation, so that priority is given to improving service quality to improve customer deposit placement decisions rather improving customer trust and satisfaction.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Pertumbuhan Deposito merupakan indikator perkembangan perbankan. Jumlah deposito yang stabil ditengarai akibat kualitas layanan yang sesuai disertai kepercayaan dan kepuasan nasabah pada lembaga keuangan terakit. Penelitian ini bertujuan untuk menguji Pengaruh Kualitas layanan Bank Terhadap Keputusan Penempatan Deposito Yang Dimediasi Oleh Kepercayaan Dan Kepuasan Nasabah Pada PT. BPR Bank Pemalang (Perseroda). Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan menyebarkan kuesioner pada 166 responden di Wilayah Pemalang. Data responden yang berhasil dikumpulkan kemudian diolah dengan menggunakan software SmartPLS 4.0. Hasil penelitian menjelaskan jika kualitas layanan berpengaruh signifikan terhadap keputusan penempatan deposito, kepuasan nasabah dan kepercayaan. Kepuasan tidak berpengaruh signifikan terhadap keputusan penempatan deposito dan kepercayaan tidak berpengaruh signifikan terhadap keputusan penempatan deposito. Selanjutnya ada pengaruh positif tidak langsung dari kualitas layanan terhadap keputusan penempatan deposito melalui kepuasan dan kepercayaan meskipun secara parsial, sehingga diprioritaskan meningkatkan kualitas layanan untuk meningkatkan keputusan penempatan deposito nasabah daripada memperbaiki kepercayaan dan kepuasan nasabah. |
Uncontrolled Keywords: | Service Quality, Deposit Decisions, Satisfaction, Trust |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) H Social Sciences > HC Economic History and Conditions |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Management |
Depositing User: | Wisudawan S2 |
Date Deposited: | 09 Sep 2024 02:05 |
Last Modified: | 09 Sep 2024 02:05 |
URI: | http://eprints.stiebankbpdjateng.ac.id/id/eprint/2208 |
Actions (login required)
View Item |